altمن حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند، من قلباً از اوناراضی‌ام.
 

نشریه رهنامه

 

1

اوقات شرعی


No Image

1- تاکید بر ساختار خوب و نشاط انگیز فضای ساختمان

؟

اهمیت به فضای سبز – و با نشاط – سرما – گرما- مهندسی خوب – فضاهای آموزشی- ورزشی-  استخر – تحصیل علم بدون سلامتی جسم نمی شود و خدمت کردن به جامعه را با مشکل مواجه می کند.

2- مساله تغدیه – سلامتی ؟

در سلامتی طلبه خیلی موثر است که در گذشته برخی مدیران مدارس به این نکته توجه نمی کردند و کیفیت غذا خیلی نامناسب بوده قال نبی: ؟

؟

طلاب امانت خدا دست شما هستند قدر و منزلت خانوادگی و ... آنها باید حفظ شود.

3- تعلیم بحث اصلی بحث تعلیم است باید طوری برنامه ریزی شود که با سواد خوب در را با دقت برای عالم شدن بخانند. مرحوم کلینی و مجلسی (ره) در باب العلم روایاتی در مورد تحصیل علم ذکر کرده اند

- باید انگیزه ها اصلاح شود که در علم آموزی اخلالی نباشد.

- غیر از مطالب سر کلاس باید برای تربیت طلبه برنامه ریزی شود

- باید جایگاه اخلاقی و تهذیبی ئ تزکیه در نظام آموزشی تعریف شود نه اینکه جایگاه جنسی داشته باشد.

- طلبه باید از تمام فرصتها استفاده کند.

- علم را برای علم و برای خدا بخوانند رنج علم محبوب و با لذت است

- ؟ کتاب ها شرح ساده شود آنهم مثل شرحهای قدیم که خیلی علمی اند.

4- ؟ و اخلاق و تهذیب

اگر تزکیه نباشد اکر کسی ؟ به درد جامعه نمی خورد ؟

مساله تهذیب مثل درختی است که تازه نهال می زند که سایه ؟ مراقب بوده تا میوه دهد.

اخلاق باید همپای تعلیم باشد از نوجوانی نه بعد از تعلیم

ضرر عالم غیر ؟ بیشتر از جاهل است چون مردم فکر میکنند هر چه او می گوید درست است قال علی (ع):

؟

اخلاق و تهذیب باید لحظه به لحظه بین طلبه نفوذ کند و رشد کند نفس خیلی خطر ناک است ؟

نفس موجود ناشناخته است

- هنر حوزه های علمیه علاوه بر ؟ به سلاح علم این است که طلاب را ؟ کنند و نفس و خطرات آن برای دنیا را برای طلبه تبعین کنند

الدنیا ؟    هر کس دنبال دنیا رفت نابود می شود.

 
No Image
No Image No Image No Image

ویژه نامه

دشتستان بندر بوشهر دشتی بندر دیر کنگان
 
No Image No Image